تا ۴۰٪ تخفیف دوره‌های حسابداری ویژه تابستان!

تهیه و ارسال لیست بیمه به سازمان تامین اجتماعی

شعله دانش · 1402/07/02

بیمه تامین اجتماعی

هدف از تاسیس سازمان تامین اجتماعی، حمایت از حقوق کلیه‌ی کارکنان و پرسنل اداره‌ها، کارخانه‌ها، سازمان‌هاست. این سازمان در مسیر رفاه مردم از جمله کارمندان، کارگران و کارفرمایان فعالیت می‌کنه.

لیست تامین اجتماعی

لیست بیمه تامین اجتماعی شامل سوابق بیمه‌ای کارگران و کارمندان یک سازمان هست که گزینه‌هایی از قبیل نام و کد ملی کارکنان، دستمزد روزانه و دستمزد ماهانه، مزایا، حق بیمه سهم کارگر و کسورات را در بر می‌گیره.

حق بیمه مبلغی هستش که در انتهای هر ماه برای استفاده از مزایای بیمه تامین اجتماعی، به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شه.

نرخ حق بیمه

به طور کلی حق بیمه شامل 30 درصد از حقوق پرسنل میشه که بخشی از آن متعلق به کارگر و بخشی متعلق به کارفرما است که جزئیات آن به طور مفصل در این دوره آموزش داده شده و برای اطلاعات کاملتر دوره رو مشاهده کنین و پس از محاسبه‌ی حق السهما، کارفرما لیست بیمه را ارسال کرده و مبلغ بیمه در سامانه بیمه پرداخت میکنه.

انواع بیمه تامین اجتماعی

  • بیمه مشاغل آزاد
  • بیمه خویش فرما
  • بیمه اجباری
  • بیمه اختیاری

مزیت‌های بیمه تامین اجتماعی

  • حقوق بازنشستگی
  • استفاده از این بیمه در زمان از کارافتادگی
  • تحت پوشش قرار دادن هزینه‌ها توسط بیمه
  • جبران دستمزد دوران بارداری
  • کمک هزینه‌ی ازدواج
  • حقوق بیکاری

جریمه عدم ارسال لیست بیمه

برای ارسال لیست بیمه زمان مقرری مشخص شده که سازمان تامین اجتماعی مهلت آن را تا پایان آخرین روز ماه بعد در نظر گرفته. اگر تا پایان این زمان لیست بیمه ارسال نشه، مشمول پرداخت جریمه نقدی به ازای 10 درصد مبلغ حق بیمه همون ماه می‌شه.

مزیت‌های تهیه‌ی این درس در پرساگرام

با تهیه درس «تهیه و ارسال لیست بیمه به سازمان تامین اجتماعی» یاد می‌گیرین که چطور باید برای هر فرد حقوق و دستمزد محاسبه کنید و مبلغ بیمه پرداختی اون فرد رو به دست بیارین و با قوانین این کار آشنا می‌شین. همچنین مراحل ثبت و ارسال لیست بیمه یک مجموعه رو به صورت تصویری و مرحله به مرحله می‌بینید و قطعا پس از اتمام تماشای این ویدیو آموزشی به راحتی می‌تونین این کار رو خودتون مدیریت کنین.

اطلاعات دوره

زمان تخمینی: 22 دقیقه

سطح دشواری: متوسط

برچسب‌ها:

مدرس دوره

شعله دانش
شعله دانش مدرس

مدرس دروس حسابداری پُرساگرام، خانم شعله دانش، تحصیلات آکادمی رو در رشته حسابداری و مقطع کارشناسی ارشد به اتمام رسونده و در مدیریت مالی کسب و کارهای متفاوت، نقش کلیدی و راهبردی داشته. ایشون مدیر و مشاور مالی با 20 سال سابقه مفید و موثر در حوزه حسابداری، پروژه‌های مالی بزرگی رو با موفقیت مدیریت کرده. همچنین با سال‌ها سابقه تدریس در حوزه حسابداری، نسبت به آماده سازی دانشجویان و علاقه‌مندان این رشته برای ورود به بازار کار فعالیت دارن. شیوه تدریس ایشون آمیخته‌ای از علم و تجارب بدست آورده، جهت اجرای عملیاتی شاخه‌های مختلف حسابداری هستش.

تهیه و ارسال لیست بیمه به سازمان تامین اجتماعی

خرید دوره

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. من مرحله به مرحله با این درس جلو رفتم و لیستم رو رد کردم ولی توی لیستم خطا بود که متوجه نشدم از کجا باید خطا رو برطرف کنم. توضیح میدین؟

    1. سلام و درود
      در قسمت «مشاهده خطا‌» می‌تونید خطا‌های فایل ارسالی رو ببینید، در صورت هر گونه مشکل با پشتیبان در ارتباط باشید.
      موفق باشید

  2. سلام.. دوره رو تهیه کردم و می‌خواستم لیستم رو آنلاین رد کنم اما سامانه اجازه نداد بیشتر از ۵ نفر توی لیست بیارم.. آیا راهی هست؟

    1. سلام و درود
      در حال حاضر امکان ارسال لیست با تعداد افراد بالای 5 نفر در سایت تامین اجتماعی مقدور نیست.
      موفق باشید

تعداد دانشجویان 615

اطلاعات دوره

محتویات: ویدیوها و جزوه‌های آموزشی

زمان تخمینی: 22 دقیقه

سطح دشواری: متوسط

برچسب‌ها:

logo-samandehi