تا ۴۰٪ تخفیف دوره‌های حسابداری ویژه تابستان!

محاسبه پایه سنوات

شعله دانش · 1402/07/02

پایه سنوات

قشر کارگر در تمام جوامع، از اقشار ضعیف هستن و با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می‌کنن. در کشور ما به هدف برطرف‌کردن نسبی این مشکلات و برای جبران سطوح پائین حقوق، از پایه سنوات کمک می‌گیرن که می‌تونه روحیه کارگر رو تقویت کنه و بهش انگیزه‌ی بیشتری بده.
پایه سنوات به مبلغی گفته میشه که به صورت ماهیانه به حقوق کارگران و کارکنان یک مجموعه تعلق می‌گیره که البته شرط پرداخت این مبلغ، مدت زمان همکاری کارگر یا کارمند هست که باید بیشتر از یه سال باشه. در واقع، کارکنان یه مجموعه در دومین سال همکاری خودشون، علاوه بر حقوق، مبلغی با عنوان پایه سنوات رو از کارفرما دریافت می‌کنن.

این مبلغ هر ساله از طرف شورای عالی کار تعیین میشه و کارفرما موظف به پرداختش خواهد بود.

حق سنوات

حق سنوات، مبلغی معادل آخرین حقوق دریافتی ماهانه کارگر هست که در روزای آخر سال پرداخت میشه و بیشتر کارفرماها حق سنوات رو همراه با عیدی و پاداش به کارگر پرداخت می‌کنن.

تفاوت پایه سنوات و حق سنوات

پایه سنوات به نوعی، مزایای جانبی هست، به‌صورت ماهانه به کارگرا اعطا میشه، اما حق سنوات به‌معنای پاداش کاره و در پایان سال یا پایان کار به کارگرا و کارمندا پرداخت میشه و مقدار حق سنوات با میزان پایه حقوق برابره.

و اما چیزایی که تو این درس یاد می‌گیرین

با تهیه درس «محاسبه پایه سنوات» یاد می‌گیرین که پایه سنوات یک فرد رو چطوری محاسبه کنین. نحوه محاسبه پایه سنوات که برای خیلی از افراد مبهمه، به صورت مرحله به مرحله و خیلی ریز و با ذکر مثال توضیح داده شده. خیلی‌ها تصور می‌کنن که همون مبلغ اعلامی پایه سنوات رو به صورت مستقیم باید در حقوق و دستمزد یک فرد لحاظ کنن، اما در حقیقت محاسبه پایه سنوات شرایط و قواعد خاصی داره که باید رعایت شه. با سپری کردن این درس قطعا می‌تونین پایه سنوات رو برای هر فردی با هر شرایطی محاسبه کنین.

اطلاعات دوره

زمان تخمینی: 7 دقیقه

سطح دشواری: متوسط

برچسب‌ها:

مدرس دوره

شعله دانش
شعله دانش مدرس

مدرس دروس حسابداری پُرساگرام، خانم شعله دانش، تحصیلات آکادمی رو در رشته حسابداری و مقطع کارشناسی ارشد به اتمام رسونده و در مدیریت مالی کسب و کارهای متفاوت، نقش کلیدی و راهبردی داشته. ایشون مدیر و مشاور مالی با 20 سال سابقه مفید و موثر در حوزه حسابداری، پروژه‌های مالی بزرگی رو با موفقیت مدیریت کرده. همچنین با سال‌ها سابقه تدریس در حوزه حسابداری، نسبت به آماده سازی دانشجویان و علاقه‌مندان این رشته برای ورود به بازار کار فعالیت دارن. شیوه تدریس ایشون آمیخته‌ای از علم و تجارب بدست آورده، جهت اجرای عملیاتی شاخه‌های مختلف حسابداری هستش.

محاسبه پایه سنوات

خرید دوره

ویدیو دوره

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. خوب بود . اگه کسی تا الان پایه سنوات رو اشتباه حساب کرده باشه باید چیکار کنه؟ جریمه میشه؟؟ پرسنل شکایت کنن چجوری محاسبه میشه؟؟؟

    1. سلام و درود
      در صورت محاسبه اشتباه می‌بایست اصلاحات انجام شود، لطفا با پشتیان در ارتباط باشید.
      موفق باشید

  2. سلام من کارمند یک شرکت خصوصی هستم. امروز این دوره را خریدم و فهمیدم در 5 سال خدمتم این مبلغ را اشتباه و کمتر دریافت کرده ام. الان می توانم حقم را بگیرم؟ چه راهی دارد؟

    1. سلام و درود
      بله، لطفا با پشتیبان در ارتباط باشید تا راهنمایی‌های لازم ارائه گردد.
      موفق باشید

تعداد دانشجویان 618

اطلاعات دوره

محتویات: ویدیوها و جزوه‌های آموزشی

زمان تخمینی: 7 دقیقه

سطح دشواری: متوسط

برچسب‌ها:

logo-samandehi