تا ۴۰٪ تخفیف دوره‌های حسابداری ویژه تابستان!

نحوه استفاده از سامانه مودیان

شعله دانش · 1402/07/02

سامانه مودیان مالیاتی

سامانه مودیان مالیاتی یکه پلتفرم هست که به هدف جمع‌آوری و یکپارچه‌سازی اطلاعات مربوط به مودیان مالیاتی طراحی شده. طبق قوانین و مقررات مربوطه، تاریخ‌های مشخصی به عنوان فراخوان‌های اجرا اعلام شده و براساس اون تاریخ‌ها، گروهی از شرکت‌ها ملزم به اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه‌های مودیان مالیاتی هستن. این سامانه، با هدف جلوگیری از فرار مالیاتی و حذف رسیدگی ممیز محور مطابق با قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان راه‌اندازی شده.

چه کسایی باید در سامانه مودیان ثبت‌نام کنن؟

تمام افراد حقوقی و آن دسته از افراد حقیقی که خودشان صاحبان مشاغل و واحدهای مختلف تولید، فروش و… هستن، مطابق قانون ملزم به ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی هستن.

مهلت ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی

  • شرکت‌های پذیرفته‌شده در فرابورس و بورس از تاریخ ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
  • شرکت‌های دولتی و همچنین دستگاه‌های اجرایی دیگر از تاریخ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
  • اشخاص حقوقی (البته اشخاص حقوقی موضوع ماده ۱۶ در این مورد استثنا هستند) از تاریخ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
  • صاحبان مشاغل فراخوان هشت گانه مالیات بر ارزش افزوده از تاریخ ۱۴۰۲/۰۴/۰۱

تمامی این افراد طبق زمان‌بندی مجلس باید نسبت به ثبت نام در سایت، و انجام مراحل بخش آموزش سامانه مودیان، اقدام کنن.

جریمه عدم ثبت نام در سامانه مودیان چیه؟

براساس فراخوان صادره از سازمان مالیاتی، مطابق با قانون تسهیل تکالیف مودیان، مشمولین موظفند صورتحساب‌های الکترونیکی خودشون رو به سامانه مودیان ارسال کنن.

عدم ثبت نام در سامانه مودیان، عدم استفاده از پایانه فروشگاهی و سایر موارد مذکور در بند ب ماده 22 قانون، جریمه‌ای معادل 10% از فروش انجام‌شده یا بیست میلیون ریال ( هر کدام که بیشتر باشد) را به همراه داره. همچنین عدم رعایت این مقررات، منجر به محرومیت از معافیت‌ها، نرخ صفر و مشوق‌های مالیاتی موضوع قانون مالیات‌های مستقیم در همان سال مالی میشه.

و اما چیزایی که تو این درس یاد می‌گیرین

با تهیه درس «نحوه استفاده از سامانه مودیان» یاد می‌گیرین چطوری این سامانه رو راه‌اندازی کنید، چگونه کلید گواهی امضا و شناسه حافظه مالیاتی تهیه کنید و با جزییات و کاربردش آشنا می‌شین. استفاده از سامانه مودیان برای تمام اشخاص حقیقی و حقوقی که یک کسب و کاری دارن اجباری شده و همه باید از این سامانه استفاده کنن. توی این سامانه صورتحساب به صورت الکترونیکی صادر می‌شه و دیگه نیاز نیست مودیان به صورت کاغذی صورتحساب صادر کنن، همچنین اگه از این سامانه استفاده بشه دیگه نیازی به ممیزی سال مالی نیست.

اطلاعات دوره

زمان تخمینی: 40 دقیقه

سطح دشواری: متوسط

برچسب‌ها:

مدرس دوره

شعله دانش
شعله دانش مدرس

مدرس دروس حسابداری پُرساگرام، خانم شعله دانش، تحصیلات آکادمی رو در رشته حسابداری و مقطع کارشناسی ارشد به اتمام رسونده و در مدیریت مالی کسب و کارهای متفاوت، نقش کلیدی و راهبردی داشته. ایشون مدیر و مشاور مالی با 20 سال سابقه مفید و موثر در حوزه حسابداری، پروژه‌های مالی بزرگی رو با موفقیت مدیریت کرده. همچنین با سال‌ها سابقه تدریس در حوزه حسابداری، نسبت به آماده سازی دانشجویان و علاقه‌مندان این رشته برای ورود به بازار کار فعالیت دارن. شیوه تدریس ایشون آمیخته‌ای از علم و تجارب بدست آورده، جهت اجرای عملیاتی شاخه‌های مختلف حسابداری هستش.

نحوه استفاده از سامانه مودیان

(نحوه دریافت گواهی امضای الکترونیک) به صورت رایگان در این دوره وجود دارد

خرید دوره

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1. سلام و درود
      عملکرد کلیه نرم‌افزارهای شرکت متعمد یکی می‌باشد. در صورت بروز هر گونه اشکال با پشتیبان در ارتباط باشید.
      موفق باشید

  1. سلام واضح همه چیز نشان داده شده بود اما من نتوانستم کد کالای اختصاصی شرکتم را از سایتی که معرفی شد پیدا کنم. میتوانم از پشتیبانی کمک بگیرم؟؟؟

  2. با سلام ، در مورد سامانه مودیان خیلی اطلاعاتم پراکنده بود ، این دوره رو خریدم ، خیل با حوصله توضیح داده شد ، راضی بودم و متوجه شدم باید چیکار کنم. ممنون و خسته نباشید.

    1. سلام و درود
      این دوره برای مودیانی که قصد ارسال صورتحساب به صورت الکترونیکی را دارند، کاربرد دارد.
      موفق باشید

تعداد دانشجویان 631

اطلاعات دوره

محتویات: ویدیوها و جزوه‌های آموزشی

زمان تخمینی: 40 دقیقه

سطح دشواری: متوسط

برچسب‌ها:

logo-samandehi