تا ۴۰٪ تخفیف دوره‌های حسابداری ویژه تابستان!

تهیه و ارسال اظهارنامه عملکرد اشخاص حقوقی یا شرکت‌ها

شعله دانش · 1402/07/02

اظهارنامه‌ی عملکرد

گزارش فعالیت‌های مالی یک سال اشخاص حقوقی و حقیقی در قالب اظهارنامه عملکرد به سازمان امور مالیاتی ارسال می‌شه. اظهارنامه‌ی عملکرد در واقع نوعی اظهارنامه‌ی مالیاتیه که بر مبنای این اظهارنامه اشخاص حقوقی و حقیقی، باید 25 درصد از سود سال مالی خودشون رو به عنوان مالیات به دارایی پرداخت کنند.

هدف از تنظیم اظهارنامه‌ی عملکرد

هدف از تنظیم و ارسال اظهارنامه‌ی عملکرد، ارائه‌ی یک گزارش جامع و دقیق از درآمد یک سازمان یا فرد در یک دوره‌ی زمانی خاص هست و به دولت نشون میده که اشخاص چقدر درآمد دارن و مشمول پرداخت چه میزان مالیات هستند. همچنین نهاد‌های مالیاتی برای تعیین بازپرداخت بدهی اشخاص، از اظهارنامه استفاده می‌‌کنن.

مهلت ارسال اظهارنامه‌ی عملکرد اشخاص حقوقی

شرکت‌ها و اشخاص حقوقی باید اظهارنامه‌ی عملکرد کل سالشون رو تا پایان تیرماه تهیه کرده و در سایت امور مالیاتی بارگذاری کنند.

جریمه‌‌ی عدم ارسال اظهارنامه‌ی عملکرد

برای کلیه‌ی مودیان حقیقی و حقوقی که نسبت به ارسال اظهارنامه عملکرد در مهلت مقرر اقدام نکنند، جریمه‌هایی از سمت سازمان مالیاتی در نظر گرفته شده که توی این دوره، به صورت مفصل بهتون گفته شده، اما به عنوان نمونه، جریمه‌های نقدی غیر قابل بخشش، عدم استفاده از تسهیلات مالیاتی و جریمه‌‌ی مطالبه و محاسبه مالیات بر اساس درآمد( تهیه‌ی اظهارنامه‌ی برآوردی ) جزو این جریمه‌هاست.

مزیت تهیه‌ی این درس در پرساگرام

با تهیه درس «تهیه و ارسال اظهارنامه عملکرد اشخاص حقوقی یا شرکت‌ها» یاد می‌گیرین چطوری برای شرکت‌ها اظهارنامه تهیه و ارسال کنید، با قوانین این اظهارنامه آشنا می‌شین، برای ارائه چنین خدمتی به شرکت‌ها که تعدادشون هم خیلی زیاده، آماده می‌شین و تمام مراحل انجام این کار رو به صورت تصویری می‌بینید و اطلاعات مورد نیاز این نوع اظهارنامه براتون آشکار می‌شه. این درس از مهمترین آموزش‌هایی که باید یاد بگیرین. تهیه و ارسال اظهارنامه عملکرد اشخاص حقوقی یا شرکت‌ها یکی از مهم‌ترین عملیاتی هست که باید حتما در زمان و موعد مقرر خودش انجام بشه و برای انجام این کار اصول و قواعدی در نظر گرفته شده که باید حتما رعایت بشه.

اطلاعات دوره

زمان تخمینی: 24 دقیقه

سطح دشواری: متوسط

برچسب‌ها:

مدرس دوره

شعله دانش
شعله دانش مدرس

مدرس دروس حسابداری پُرساگرام، خانم شعله دانش، تحصیلات آکادمی رو در رشته حسابداری و مقطع کارشناسی ارشد به اتمام رسونده و در مدیریت مالی کسب و کارهای متفاوت، نقش کلیدی و راهبردی داشته. ایشون مدیر و مشاور مالی با 20 سال سابقه مفید و موثر در حوزه حسابداری، پروژه‌های مالی بزرگی رو با موفقیت مدیریت کرده. همچنین با سال‌ها سابقه تدریس در حوزه حسابداری، نسبت به آماده سازی دانشجویان و علاقه‌مندان این رشته برای ورود به بازار کار فعالیت دارن. شیوه تدریس ایشون آمیخته‌ای از علم و تجارب بدست آورده، جهت اجرای عملیاتی شاخه‌های مختلف حسابداری هستش.

تهیه و ارسال اظهارنامه عملکرد اشخاص حقوقی یا شرکت‌ها

خرید دوره

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام،دوره خوبی بود،من فکر میکردم ارسال اظهارنامه خیلی سخت باشه اما همه چیزش رو نشون دادین و یاد گرفتم.

  2. سلام من این دوره رو خریدم چون میخواستم بفهمم این اطلاعاتی که باید توی اظهانامه پر کنمو باید از کجا بیارم. اما در مورد این توضیحی نبود.پولم حروم شد.

    1. سلام و درود
      نحوه جمع‌آوری اطلاعات در ارسال اظهارنامه وجود نداره و این بخش رو می‌بایست در پکیج حسابداری مالی آموزش ببینید.
      موفق باشید

    1. سلام و درود
      نحوه جمع‌آوری اطلاعات در ارسال اظهارنامه رو می‌بایست در پکیج حسابداری مالی آموزش ببینید.
      موفق باشید

تعداد دانشجویان 631

اطلاعات دوره

محتویات: ویدیوها و جزوه‌های آموزشی

زمان تخمینی: 24 دقیقه

سطح دشواری: متوسط

برچسب‌ها:

logo-samandehi